Metoda storyline to jedna z form nauczania integralnego, stosowana głównie w przedszkolach oraz w klasach I-III szkoły podstawowej.
Metoda aktywizuje dzieci oraz pozwala na szybkie przyjęcie wiedzy z różnych dziedzin poprzez twórcze rozwiązywanie zadań.
Podstawą metody jest fabuła, czyli historyjka wymyślona przez nauczyciela. Dzieci powinny zaznajomić się jedynie z fragmentem historyjki, natomiast jej kolejne epizody poznać w trakcie kolejnych zajęć, zadając pytania kluczowe, wykazywać się aktywnością na zajęciach. Każdy z epizodów powinien być poddany podsumowaniu, na którym dzieci omawiają czego się nauczyli, a co stanowi dla nich trudności.
Storyline pozwala osiągnąć efekty takie jak:
– aktywizacja podopiecznych,
– rozbudzanie wyobraźni,
– wzmacnianie samodzielności,
– nauka planowania
– oraz dążenia do celu.
Możesz liczyć na pomoc
Naszych specjalistów.
Jeśli ten problem dotyczy Ciebie
lub Twoich najbliższych – skontaktuj się z Nami!